Zingeving en ons leven van alledag

Eva Martens

Elke katholiek op leeftijd kent nog de vraag uit de catechismus: WAARTOE ZIJN WIJ OP AARDE? Om God te dienen en daardoor in de hemel te komen werd later veranderd. Op dit moment worden op dezelfde vraag door kinderen, ouderen en senioren zeer verschillend geantwoord. Wie daar meer van wil weten, moet zeker vrijdag 14 februari in Nijmegen zijn.

Het Netwerk Katholieke Vrouwen organiseert een ontmoetingsmiddag rond het thema ‘zingeving en ons leven van alledag’. Welke vragen over zingeving stel je jezelf tussen het opvoeden van je kinderen door of bij het aangaan van relaties privé en in je werk? En met wie heb je het daarover?

De zoektocht en het verlangen naar houvast, inspiratie en de zin van het leven lijkt terug van weggeweest. Kijk naar televisieprogramma’s als ‘kijken in de ziel’ met (o.a.) religieuze leiders. Of de interviews van Fokke Obbema in de Volkskrant.

Met bekende vragensteller Hella van der Wijst en pastor Eva Martens leggen we deze middag zingevingsvragen bloot en delen we verschillende inzichten over ons zoeken naar geluk en relevantie; over je weg als ouder/ opvoeder, maar ook als dochter vanuit je eigen achtergrond. Meld je HIER aan uiterlijk 1 februari 2020.

Locatie: Titus Brandsma Memorial, Stijn Buijsstraat 11, 6512 CJ Nijmegen Prijs 15 euro (incl. lunch) 10 euro voor Vriendinnen. Overmaken naar NL42INGB0001977676 tnv Unie NKV, Amersfoort​

www.unkv.online
Zingeving en ons leven van alledag
Vrijdagmiddag 14 februari 2020
Titus Brandsmacentrum Nijmegen
hella van der wijst.jpg

Hella van der Wijst

Foto: Ruben Timman​

12.30 uur Welkom, lunch
13.15 uur Voorzitter NKV, Maria van Schaijik
13.20 uur Hella van der Wijst begeleidt het gesprek
14.20 uur aankondiging programma na de pauze
14.30 uur pauze
15.00 uur Eva Martens begeleidt het gesprek
16.00 uur Afronding thema
16.30 uur Naborrelen

Literatuur die hierbij kan inspireren:
​​Thijs Caspers (red.):
‘Eigen zinnen’. Over eigen drijfveren in het werk.
Claartje Kruijff:
‘Leegte achter de dingen’
Hella van der Wijst:
‘Troost, als je iemand mist’
Fokke Obbema:
‘De zin van het leven. Gesprekken over de essentie van het bestaan’
Dagblad Trouw
‘Zin in het alledaagse’