We Are Church International

IMWACNaamsverandering

De International Movement We Are Church (IMWAC) presenteert zich voortaan als We Are Church International, dan wel een vertaling hiervan in de respectieve landstalen.

In de verschillende landen hebben de leden-verenigingen soms hun eigen naam, zoals KirchenVolksBewegung in Duitsland, Mariënburg in Nederland, PAVES (For Another Face of Church and Society) in Wallonië.

Bijeenkomst in Rome

We Are Church International vergaderde in november in Rome. Mariënburg is lid van We Are Church International, en bestuursleden Harrie van den Akker en Ed Schreurs waren erbij.

We Are Church International ondersteunt de hervormingskoers van de paus maar spreekt zijn teleurstelling uit over het standpunt dat vrouwen geen priesterwijding kunnen krijgen. Hieronder berichten in het Engels en het Duits.

Verder sprak We Are Church International zorg uit over de bisschoppensynade in 2018 over jeugd, geloof en roeping. Dit moet een aangelegenheid worden van de hele kerk, niet alleen van de bissschoppen. Ouders, grootouders, onderwijzers en leraren zouden bij de voorberieding betrokken moeten worden. Hieronder berichten in het Engels en het Duits.

Meer lezen?