‘Laat de hoop niet varen’ groot succes

Met zo’n 85 bezoekers, 25 koorleden, 4 solisten en 4 instrumentalisten was de Open Hof in Culemborg goed bezet tijdens deze indrukwekkende bijeenkomst georganiseerd door Mariënburg, Bezield Verband Utrecht, 2of3bijEEN en Leerhuis Ekklesia Amsterdam. Gedurende deze gehele zomerse middag was HOOP voelbaar: in de voorbeschouwing van Nicole Buytendijk en Kees Kok, in de parlando van ‘Uitgeleid’, in de open vragenronde en daarna bovenal in de prachtige uitvoering onder leiding van componist en dirigent Tom Löwenthal. De bezoekers keerden zonder uitzondering geïnspireerd huiswaarts na afloop van deze middag over de bijbelse hoop op een betere wereld dan deze: zonder slavernij, oorlog, klimaatcrisis en gebrek aan solidariteit met armen en vluchtelingen. Een tekstcyclus van de hand van Huub Oosterhuis. Een van zijn laatste werken dat in het coronajaar 2020, bij gelegenheid van het 60-jarig bestaan van de Ekklesia Amsterdam, voorheen Amsterdamse Studentenekklesia, het licht zag.

Klik hier voor meer informatie evenement