• Dit evenement is voorbij.

Laat de hoop niet varen

30 september 2023 van 14:00 tot 17:30

€15

Op 30 september organiseerden Mariënburg, samen met Bezield Verband Utrecht, 2of3bijEEN en Leerhuis Ekklesia Amsterdam, een middag onder de titel ‘Laat de hoop niet varen’: over de bijbelse hoop op een betere wereld dan deze: zonder slavernij, oorlog, klimaatcrisis en gebrek aan solidariteit met armen en vluchtelingen. Met de vraag: wat mogen we hopen en wat kunnen we doen.

Huub Oosterhuis z.g. schreef daarover een cyclus teksten onder de titel Uitgeleid, die door Tom Löwenthal op muziek werd gezet. De teksten werden gelezen, toegelicht, besproken en daarna gezongen door het koor van Ekklesia Amsterdam en solisten, begeleid door een klein muzikaal ensemble. Het geheel stond onder leiding van de componist.

Centraal in het muziekstuk staat de oproep uit het boek Leviticus:: ‘Als je broeder diep is weggezakt, zul je hem vasthouden. Hij zal overleven naast jou.’ Plaats van handeling: de Open Hof in Culemborg, op 8 loopminuten van het station. Inloop en koffie 13.30 uur. Aanvang 14.00 uur. Het duurt tot circa 17.30 uur. Entree: € 15,-

Klik <HIER> voor het inleidende filmpje van Huub Oosterhuis

Klik <HIER> voor de tekst van ‘UITGELEID’