Feest van de Geest

Anne-Marie van der Wilt van Zin-in-Kleur Kunstatelier, is een van de kunstenaars die dit jaar een bijdrage levert aan het Feest van de Geest.Het thema dit jaar is ‘Vrijheid van Geest’. De Katholieke Vereniging voor Oecumene spreekt met drie kunstenaars over hun kunstwerk, hun inspiratie en de rol van verbeelding in religie. Anne-Marie van der Wilt is de eerste kunstenaar in deze reeks.

Hedendaagse iconen

Het interview met Anne-Marie vindt plaats terwijl zij de laatste hand legt aan een reeks van negen hedendaagse iconen, waarmee ze zo’n twee jaar geleden startte. De icoon ‘Vrijheid van Geest’, die aansluit bij het jaarthema van Feest van de Geest (foto hierboven) maakt onderdeel uit van deze reeks. Een presentatie van de gehele reeks iconen kunt u bekijken via onderstaande link.

N.B.
Anne-Marie van der Wilt heeft het glas-in-lood-raam ontworpen rechtsboven in de kop van deze website.

Meer informatie?
Interview met Anne-Marie van der Wilt, met een link naar een foto-presentatie van de iconenreeks (website van de Katholieke Verenging voor Oecumene)

Zin-in-Kleur, de website van Anne-Marie van der Wilt