Tomastafel

Tomastafel Zelfopoffering als thema voor dialogen

Zelfopoffering heeft een plaats in het leven van veel partners, ouders, mantelzorgers, vrijwilligers en idealisten. Het begint met het afwegen van mogelijkheden…

…en het nemen van een beslissing. Met daarvan te verhalen en daarover te dialogeren kun je elkaar bemoedigen en sterken.

Daarom organiseert Tomastafel met steun van de Mariënburg vereniging en Visie van Gelovigen uit Best voor belangstellenden een sessie van dialogen over dit thema.

Aan een tomastafel luisteren zes tafelgenoten om de beurt naar de ervaring en gedachten van een ander. Het gaat in hoofdzaak zoals bekend is van Nederland in dialoog of Best in dialoog. Je probeert je in te leven in een verhaal en stelt open vragen zonder discussie uit te lokken.

Het maakt niet uit wat voor beroep je hebt of hebt gehad. Het is evenmin belangrijk of je katholiek, protestant, islamiet of iets anders bent of bent geweest. Het gaat om een stuk persoonlijke levenservaring.

Er is een sessie van dialogen op donderdag 5 maart van 20.00 tot 22.00 in het Tejaterke te Best. Een tweede sessie is zondag 8 maart van 10.00 tot 12.00 op dezelfde plaats. De toegangsprijs inclusief koffie/thee en een krentenbol is € 5,00. Reservering loopt via www.tejaterke.nl