Symposium Wegen naar menselijkheid

Eugen Drewerman Symposium Wegen naar menselijkheid

over de theologie en het Marcuscommentaar van Eugen Drewermann – Vrijdagmiddag 2 oktober 2020, 13.00-17.00 uur
in de Westerkerk, Prinsengracht 279, 1016 GW Amsterdam

Het symposium wordt om 13.30 uur geopend door de dagvoorzitter Manuela Kalsky, directeur van het Dominicaans Studiecentrum voor Theologie en Samenleving en hoogleraar VU. In het eerste deel van de middag wordt een feestrede door Bert van der Woude gehouden ter gelegenheid van de 80e verjaardag van Drewermann en vindt de presentatie plaats van de Nederlandse vertaling van Das Markusevangelium met als titel Wegen naar menselijkheid Dieptepsychologische lezing van het Marcusevangelie, Skandalon 2020.

Manuela Kalsky
Bert van der Woude
Samuel Lee

Naast Eugen Drewermann zal ook de Theoloog des Vaderlands, Samuel Lee, een presentexemplaar ontvangen.
Na de pauze zullen Annette Merz, hoogleraar Nieuwe Testament PThU in Groningen, en Peter Nissen, hoogleraar oecumenica RUN, een lezing houden. Onder leiding van de dagvoorzitter wordt vervolgens met de inzet van een panel verder gesproken over het thema van het symposium: Wegen naar menselijkheid.

Peter Nissen
Annette Mertz
Het boek

Om 16.45 uur is de afsluiting met een uitnodiging voor nagesprek met drankje/hapje.

Aanmelding symposium:

Aanmelding graag voor 15 september 2020 via www.skandalon.nl/drewermann of door een mail te sturen naar info@skandalon.nl

Entree symposium:

€ 25. Vermelding naam en e-mailadres is verplicht i.v.m. ‘Gebruiksplan Westerkerk’ (in overeenstemming met de coronarichtlijnen)

Voorintekening / bestellen / aanmelden:
bij Skandalon Winkelprijs boekenset: € 89,50. Nu € 20 korting bij voorintekening: € 69,50 (tot 15 september) € 30 korting op set + symposium: € 84,50 (tot 15 september).

Bestellen:
www.skandalon.nl/drewermann