Lieddag Bernard Huijbers

Bernard Huijbers

Dit jaar zou Bernard Huijbers 100 jaar zijn geworden. De Nederlandstalige liturgie zou niet zijn wat ze nu is zonder Bernards vele composities én zijn opvattingen over de functie van muziek in de liturgie en over de liturgie als geheel. Zijn gedachtegoed, te vinden in diverse publicaties en met name in zijn boekje Door podium en zaal tegelijk (Gooi en Sticht 1969/1993), is nog steeds van grote betekenis voor ons denken over muziek en liturgie.

We willen Bernard Huijbers eren en gedenken met een Lieddag op zaterdag 3 december 2022 a.s. in – waar anders – de Amsterdamse Dominicuskerk. We hopen dat ook u/jij daarbij wilt zijn om met elkaar meer én minder bekende Huijbers- composities te zingen uit zijn Nederlandse én zijn Franse periode.

Tevens wordt het boek Een vat vol geest en leven – Bernard Huijbers, 1922-2022 gepresenteerd. Bijzonderheden over de dag en aanmelding daarvoor in bijgaande flyer. En zegt en mailt het voort!

Klik hier voor de .pdf flyer voor dit evenement