Synode, een update

Blijf op de hoogte en wees attent wat er in je directe omgeving (niet) gebeurt.

Onze input: de samenvatting van de gesprekken die een aantal leden van de Mariënburg vereniging online voerden, zijn opgenomen in het verslag van de katholieke maatschappelijke organisaties  in Nederland.

Momenteel leven we toe naar de tweede sessie van de Synode over synodaliteit in oktober 2024.

Vanuit het Netwerk katholieke Vrouwen werd in juli 2024 weer gereageerd op het werkdocument voor de tweede sessie in oktober (zie website van het NKV onder nieuws).

Naast de rol van vrouwen in de kerk worden ook transparantie en verantwoording belangrijke thema’s voor de tweede sessie van de synode (informatie op de website ‘otheo’)

Daarna volgt nog de fase van de implementatie, de toepassing of de in – en uitvoering van de geopperde plannen.

Het is prachtig dat heel veel van het synode proces openlijk te volgen is. Je moet er wel wat voor doen. De informatie is verspreid over diverse websites. Het is de moeite waard om deze regelmatig te bezoeken. Bijvoorbeeld: