• Dit evenement is voorbij.

Algemene Ledenvergadering 2024

20 april 2024 van 10:30 tot 16:30

Leden van de Mariënburgvereniging zijn van harte uitgenodigd voor de Algemene Leden Vergadering op zaterdag 20 april 2024. Gelieve u aan te melden zodat wij op uw komst kunnen rekenen, vooral met het oog op de lunch die u aangeboden wordt. Klik <HIER> voor de agenda.

Het middagprogramma wordt verzorgd door Arjan Broers (1969)
(Journalist, pastor, programmamaker en coach)
Ook niet-leden zijn hierbij van harte welkom.

Onderdeel van de vergadering in de ochtend is o.a. de aanstelling van een nieuwe voorzitter. Begin februari heeft het bestuur daartoe een ‘zoekcommissie nieuwe voorzitter’ ingesteld. Deze is op basis van tientallen suggesties van de leden aan de slag gegaan en heeft mogelijke kandidaten aangeschreven en gebeld. Tot op heden is daar nog geen kandidaat-voorzitter uit naar voren gekomen. Tussen het versturen van de agenda van de ALV en de ALV kan hierin nog verandering komen. De zoekcommissie brengt verslag uit aan de ALV.

Het bestuur stelt in overleg met de zoekcommissie het volgende voor:

1. Als er een of twee kandidaten zijn, dan is er tijdens de ALV een presentatie en kan een nieuwe voorzitter worden gekozen.
  2. Als er geen kandidaat-voorzitter kan worden gepresenteerd, dan kunnen we als ALV -in afwijking van de statuten- de huidige voorzitter vragen om nog een jaar aan te blijven. Hij is daartoe bereid. Dat geeft de Mariënburgvereniging wat meer de tijd om een geschikte kandidaat te vinden.

Uit de financiële cijfers blijkt dat wij 2023 weer met een verlies hebben afgesloten. Wij hebben het verlies wel weten te beperken, maar wij hadden en hebben grote aarzeling de contributie voor leden of het abonnementstarief te verhogen. Het bestuur doet een beroep op ieder die het zich kan veroorloven om het verlies dat ook weer voor 2024 wordt voorzien beperkt te houden. Dit kan door uw abonnement (à € 25,-) om te zetten in een lidmaatschap (à € 35,-) of door een donatie te doen. Uw hulp wordt door al onze leden op prijs gesteld.

Datum:
20 april 2024