Evangelie en extreem rechts gaan niet samen

De Mariënburgvereniging heeft op 24 september een ondersteunde verklaring uitgegeven.

Lees hier de verklaring ‘Evangelie en extreem-rechts gaan niet samen’
Lees hier het manifest van Micha Nederland

Reacties op bovenstaand artikel

2 reacties

1. Het volgen van Jezus’ gedrag lijkt voor alle gelovigen hetzelfde, namelijk gerechtigheid bevorderen, zorgen voor elkaar en speciaal voor mensen in nood.
    Micha Nederland vroeg onlangs aandacht voor het feit dat veel gelovige Nederlanders nog steun geven aan organisaties die stellen dat in de politiek landsbelang mag prevaleren boven de geest van Jezus Christus.
    Het bericht lijkt een oproep om een landelijke conferentie te initiëren of te steunen voor beraad en wel om duidelijk te krijgen wat oecumenisch christelijk gedrag wel en niet inhoudt.

1. 1. Het is treurig dat er nauwelijks ondertekenaars van katholieke huize als ondertekenaars van het manifest staan vermeld.
      Ik heb aan de Raad van Kerken Eindhoven gevraagd het manifest af te drukken en in alle kerken neer te leggen om mee te nemen naar huis. Vraag aan alle leden om dat verzoek te doen aan de RvK in hu eigen gemeente.
      Michel Besnard