Zingeving en ons leven van alledag

eva martens.jpgEva Martens

Elke katholiek op leeftijd kent nog de vraag uit de catechismus: WAARTOE ZIJN WIJ OP AARDE? Om God te dienen en daardoor in de hemel te komen werd later veranderd. Op dit moment worden op dezelfde vraag door kinderen, ouderen en senioren zeer verschillend geantwoord. Wie daar meer van wil weten, moet zeker vrijdag 14 februari in Nijmegen zijn.

Het Netwerk Katholieke Vrouwen organiseert een ontmoetingsmiddag rond  het thema ‘zingeving en ons leven van alledag’. Welke vragen over zingeving stel je jezelf tussen het opvoeden van je kinderen door of bij het aangaan van relaties privé en in je werk? En met wie heb je het daarover?

De zoektocht en het verlangen naar houvast, inspiratie en de zin van het leven lijkt terug van weggeweest. Kijk naar televisieprogramma’s als ‘kijken in de ziel’ met (o.a.) religieuze leiders. Of de interviews van Fokke Obbema in de Volkskrant.

Met bekende vragensteller Hella van der Wijst en pastor Eva Martens leggen we deze middag zingevingsvragen bloot en delen we verschillende inzichten over ons zoeken naar geluk en relevantie; over je weg als ouder/ opvoeder, maar ook als dochter vanuit je eigen achtergrond. Meld je HIER aan uiterlijk 1 februari 2020.

Locatie: Titus Brandsma Memorial, Stijn Buijsstraat 11, 6512 CJ  Nijmegen Prijs 15 euro (incl. lunch) 10 euro voor Vriendinnen. Overmaken naar NL42INGB0001977676 tnv Unie NKV, Amersfoort

www.unkv.online

Zingeving en ons leven van alledag

Vrijdagmiddag 14 februari  2020

Titus Brandsmacentrum Nijmegen

hella van der wijst.jpg

Foto: Ruben Timman

12.30 uur Welkom, lunch

13.15 uur Voorzitter NKV, Maria van Schaijik

13.20 uur Hella van der Wijst begeleidt het gesprek

14.20 uur aankondiging programma na de pauze

14.30 uur pauze

15.00 uur Eva Martens begeleidt het gesprek

16.00 uur Afronding thema

16.30 uur Naborrelen

Literatuur die hierbij kan inspireren:

​​Thijs Caspers (red.):

‘Eigen zinnen’. Over eigen drijfveren in het werk.

Claartje Kruijff:

‘Leegte achter de dingen

Hella van der Wijst:

‘Troost, als je iemand mist

Fokke Obbema:

‘De zin van het leven. Gesprekken over de essentie van het bestaan

Dagblad Trouw

'Zin in het alledaagse'

Meedoen

Word abonnee. U ontvangt 5x per jaar ons magazine met  kritisch katholiek geluid. Hier inschrijven